Zostaw nam swojego @ a będziemy Cię na bieżąco informować o nowych artykułach oraz ciekawych wydarzeniach ze Świata Coachingu.


Stowarzyszenia i fundacje

Na świecie istnieje kilka instytucji udzielających coachom akredytacji – jedną z nich jest EMCC – European Mentoring & Coaching Council. Ma ona swoje oddziały w 19 europejskich państwach, w tym także w Polsce. Obecnie ocenia się, że społeczność EMCC liczy około 5000 członków – coachów, mentorów, naukowców zajmujących się badaniami nad coachingiem i mentoringiem oraz osób zainteresowanych tą tematyką. 

Głównym celem działalności instytucji jest poza promowaniem wiedzy o coachingu i mentoringu dbałość o to by zachowywane były możliwie najwyższe standardy etyczne jak i jakościowe w  pracy coacha lub/i mentora.

W Polsce EMCC działa od 2009 roku i zrzesza 48 członków. 

 

Główny nacisk w naszym kraju stowarzyszenie położyło na pięć etapów:

I. Edukacja klienta – czym jest coaching, jak może pomóc w osiągnięciu zamierzonych przez klienta celów, jaki styl coachingu dla danego klienta będzie najlepszy i najważniejsza rzecz jak dobrać dla siebie odpowiedniego coacha i na ile ta osoba jest profesjonalna i skuteczna w swoim działaniu (jakie ma kompetencje, czy ma odpowiednie certyfikaty i doświadczenie w dziedzinie którą się zajmuje itd.) – klient, który przychodzi do coacha z problemem natury biznesowej, raczej nie chciałby dowiedzieć się po kilku bezowocnych sesjach, że tak na dobrą sprawę jego coach lepiej czuje się i specjalizuje w coachingu rodzicielskim, a w coachingu biznesowym odbył raptem kilka sesji i to z przypadku.

II. Kształcenie coacha – rekomendacja i uzyskana akredytacja jest pewnego rodzaju gwarancją i świadectwem wysokiej jakości pracy, umiejętności i etyki coacha. Poza tym stowarzyszenie zajmuje się także organizowaniem warsztatów i szkoleń podnoszących kwalifikację dla coachów (m.in. „Program Simontona”). Prowadzone są spotkania mające na celu wymianę wiedzy między uczestnikami („Restauracja osobowości”) oraz superwizje dla coachów. EMCC oferuje również wsparcie merytoryczne dla osób zainteresowanych coachingiem i mentoringiem.

III. Otwartość i szacunek dla różnorodności – propagowanie otwartości wobec różnych stylów i poglądów na coaching

IV. Kod etyczny – promocja dobrych praktyk coachingowych – więcej na temat temat można przeczytać TUTAJ

V. Badania rynku – stowarzyszenie jest także źródłem  rzetelnej metodologicznie wiedzy na temat rynku, oferty, modeli coachingowych, skuteczności oddziaływań itd.

Więcej informacji na temat EMCC Poland i akredytacji dla zainteresowanych TUTAJ

Opracowała: Anna Jastrzębska

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.