Zostaw nam swojego @ a będziemy Cię na bieżąco informować o nowych artykułach oraz ciekawych wydarzeniach ze Świata Coachingu.


Książki



Recenzja Redakcji:

W wielu firmach nadal obowiązuje przekonanie, że ludzi należy motywować pieniędzmi, a ich dozgonną wdzięczność osiąga się przez sam fakt, że dzięki firmie mają pracę. W obliczu coraz większej konkurencji na rynku i coraz większego zapotrzebowania na specjalistów, takie podejście to prosta droga do katastrofy. W końcu jak to mówią, przychodzi się do firmy, ale odchodzi się od przełożonego.


Książka może być dużym odkryciem dla osób, które wcześniej nie zwracały zbyt dużej uwagi na miękką stronę bycia menedżerem. Można w niej znaleźć wiele wskazówek odnośnie prawidłowego wspierania i motywowania pracowników, konstruktywnego udzielania informacji zwrotnej, czy też budowania zespołu. Wybrane teorie zarządzania i modele psychologiczne zostały przedstawione w sposób zwięzły i zrozumiały, z odniesieniami do konkretnego zastosowania. Dla osób które już wiedzą trochę na ten temat, z pewnością będzie dobrym podsumowaniem pomagającym zidentyfikować zaniedbane obszary i punktem wyjścia do ich głębszego rozwijania, w czym pomogą odniesienia do wybranych pozycji książkowych.

W książce znajdują się też porady dotyczące procesów rekrutacji, szkoleń i oceny pracowników, czy też sytuacji, gdy pracownika trzeba zwolnić. Obowiązki te mogą być trudne również dla osób które wykonują je nie po raz pierwszy, dlatego warto zapoznać się z bogatymi doświadczeniami autorki, by wiedzieć przynajmniej co może na nas czekać. Osoby zatrudniające pracowników znajdą tu przydatny schemat wywiadu rekrutacyjnego oraz szczegółowy opis mechanizmów psychologicznych, które mogą zaburzyć ocenę kandydatów. Szablony oceny pracowników bazujących na bezdusznych kryteriach liczbowych zostały zastąpione propozycjami spotkań z konstruktywną informacją zwrotną.

Ostatecznie autorka nie zapomina również o osobie samego menedżera, wyjaśniając jak można pracować nad sobą, by nie dać się przygnieść nadmiarowi obowiązków wraz z towarzyszącym im stresem. Pokazuje również, że przydarzający się kryzys to kluczowy moment procesu rozwoju i podpowiada jaką postawę należy przyjąć, by jak najwięcej z niego skorzystać. Jedną z proponowanych tu metod pomocy zarówno dla samego menedżera jak i podległego mu zespołu jest coaching, wraz z krótkim opisem jak prawidłowo powinien być stosowany.

Książkę czyta się lekko i przyjemnie z uwagi na zwięzłość i praktyczność, którą autorka obiecuje stosować już na wstępie. Skierowana jest głównie do obecnych i przyszłych menedżerów, którzy dostrzegają istotne znaczenie psychologicznych aspektów zarządzania ludźmi, lecz ich wiedza w tym zakresie jest jeszcze niewielka oraz dla osób zajmujących się szeroko pojmowanym tematem HR. Mnogość tematów poruszanych w książce nie pozwala na ich szczegółowe omówienie, więc nie jest to pozycja dla osób szukających wiedzy na poziomie zaawansowanym. Dla pozostałych stanowi natomiast bardzo dobrą podstawę do bycia dobrym i skutecznym szefem. W końcu w szkole tego nie uczą.

Opis od wydawcy:


Rozsądne zarządzanie w polskich warunkach

Znajomość najważniejszych praw psychologii pomoże ci zrozumieć, jak wpływać na pracowników i ich motywować. Poznasz sprawdzone zasady działania w typowych sytuacjach: od zatrudniania pracownika, przez budowanie zespołu i kontrolę nad jego działaniem, aż po zwalnianie podwładnego. Dowiesz się, jak utrzymywać kreatywność w zespole, udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej i odpowiednio delegować działania. W książce znajdziesz pytania nurtujące najbardziej wnikliwych menedżerów – oraz konkretne odpowiedzi i wskazówki eksperta.
 
Poznaj techniki sprawdzone w polskich realiach i wybierz sposób najlepszy dla siebie – tak by zachować zdrowy rozsądek i nie dać się zwariować licznym teoriom.

Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno:
- zwraca uwagę na kwestie i problemy, o których zwykle nie mówi się na uczelniach czy szkoleniach,
- uwzględnia polskie realia i specyfikę pracy menedżerów w Polsce,
- zawiera ćwiczenia i kwestionariusze przydatne w określeniu poziomu kompetencji menedżerskich i w planowaniu ich rozwoju,
- zwraca uwagę na najważniejsze aspekty psychologiczne niezbędne w efektywnym zarządzaniu ludźmi,
- zawiera odpowiedzi eksperta na pytania nurtujące menedżerów i rozwiewa wątpliwości.

O autorze:

Marta Pawlikowska-Olszta - psycholog pracy i organizacji. Specjalista rozwoju pracowników, trener i coach z 10-letnim doświadczeniem. Ukończyła m.in. studia podyplomowe z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, audytu wewnętrznego, mediacji biznesowej oraz doradztwa zawodowego na UW, SGH i Uczelni Łazarskiego.


 

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.