Zostaw nam swojego @ a będziemy Cię na bieżąco informować o nowych artykułach oraz ciekawych wydarzeniach ze Świata Coachingu.


Biznesowo

Idea coworkingu

Biura coworkingowe to miejsca powstające z myślą o wszystkich freelancerach. Idea polegająca na wynajmowaniu biura na określoną liczbę godzin bądź dni ma ułatwiać życie wszystkim tym, którzy wykonują wolny zawód. I oczywiście, cenią wyciszone i dobrze wyposażone miejsce do pracy. Pomysł został wprowadzony w życie dzięki misji szerzenia współpracy oraz skupiania kreatywnych i inspirujących ludzi w jednym miejscu.

Wystarczy przyjrzeć się statystykom, żeby wiedzieć, że biura coworkingowe zyskują na popularności. Tym samym argument o ich użyteczności zaczął trafiać do coraz szerszej liczby coachów.

 

Jak coach może używać biuro coworkingowe?

Coach może zainteresować się miejscem coworkingowym w dwóch aspektach:

1) Coach może to miejsce potraktować jako przestrzeń do indywidualnej pracy biurowej. Wykonywaniu własnych obowiązków coacha sprzyja atmosfera miejsca, pełna dostępność do urządzeń biurowych, ale przede wszystkim obecność ludzi przedstawiających podobny rodzaj mentalności. Ważne są też niskie ceny. Większość biur oferuje specjalne pakiety (w zależności od ilości dni, w których chcemy pracować w miesiącu), ale przedstawia też godzinne stawki. Tym samym czas wynajęcia biura jest bardzo elastyczny i dostosowany do indywidualnych potrzeb.

2) Coach może wykorzystać biura coworkingowe jako miejsce przeprowadzania sesji coachingowych. Zyskuje na tym komfort pracy jego oraz klienta dzięki wyciszonej, umożliwiającej koncentrację atmosferze. Stanowi to dobrą alternatywę dla wszystkich tych, którzy nie lubią przeprowadzać sesji w barach czy kawiarniach.

Polska na tle świata

W rankingu ilości miejsc coworkingowych prowadzi USA z liczbą ponad 537 biur, tuż za Stanami są Niemcy. Badania pokazują, że polski rynek nie odstaje w znacznym stopniu od rynku globalnego. Polska z 30 biurami razem z Japonią i Australią zamyka pierwszą dziesiątkę.
Miasta w Polsce, które już dziś dysponują biurami coworkingowymi to: Gdańsk, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łódź, Piła, Poznań, Rzeszów, Siedlce, Szczecin, Toruń, Warszawa, Wrocław. Warto szczególną uwagę na Szczecin, w którym z biura coworkingowego „Strefa 89” można korzystać bezpłatnie (więcej informacji: http://strefa89.pl/ ). 

 

Grupy docelowe

Grupę docelową dla wynajmujących biura stanowią osoby o średniej wieku około 30 lat. To, co scala je najwyraźniej to freelancerski sposób wykonywania ich pracy. Do grona klientów w większości należą ludzie z branży medialnych albo powiązanych z reklamą. Teraz skutecznie dołączają do nich trenerzy i coachowie.

Wzrost dynamiki zainteresowania biurami coworkingowymi jest z roku na rok coraz widoczniejszy. Przewidywania sugerują, że idea coworkingu będzie znajdowała aprobatę u coraz szerszej grupy odbiorców. Więcej szczegółowych informacji na temat biur dostępnych w poszczególnych miastach Polski oraz ich ofert cenowych możesz znaleźć na stronie internetowej: http://www.polskicoworking.pl/

Justyna Bartnik

  







Źródło: https://sites.google.com/site/piotrboulange/blog/coworktopraca

 

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.