Zostaw nam swojego @ a będziemy Cię na bieżąco informować o nowych artykułach oraz ciekawych wydarzeniach ze Świata Coachingu.


Biznesowo

 
Rok szkolny rozpoczęty, a więc nasz sezon coachingowy 2013/14 też. Tak właściwie to rok powinien rozpoczynać się we wrześniu, bo wtedy kończy się tzw. sezon ogórkowy, świat budzi się do zmian, do biznesu, do nowych planów.
 
Nasi klienci też się budzą z letargu wakacyjnego, mają mnóstwo przemyśleń, refleksji, planów i ochoty do zmian. A my możemy im w tym pomóc. Więc do boju, coachowie, trenerzy, konsultanci!
Jakie masz plany biznesowe na ten rok? Czego chcesz dokonać? Ilu klientów pozyskać? Jakie dochody stworzyć? Czy masz już gotowy swój plan działania? Jednym słowem, czy wiesz, co i jak chcesz osiągnąć? 

Biznes coachingowy, tak jak inne biznesy, wymaga planowania i realizowania tych planów. Aby mieć satysfakcjonującą liczbę klientów i dobre zarobki prowadząc praktykę coachingową, musisz zrobić trzy rzeczy:
  1. Zdecydować, co chcesz osiągnąć - ilu klientów chcesz pozyskać i jakie mieć zarobki.
  2. Zaplanować realistyczne strategie i osiągnięcia - postanowić, co i jak chcesz zrobić, aby wyznaczona przez Ciebie liczba klientów i zarobki doszły do skutku.
  3. Zrobić to - faktycznie wykonać zaplanowane strategie, mierzyć rezultaty, wnosić poprawki do planu, wdrażać jeszcze raz, itd.
 
Punkt pierwszy jest w zasadzie najprostszy. Większość z nas z łatwością potrafi określić swoje cele i pragnienia.

Punkt drugi wymaga pewnej konkretnej wiedzy na temat marketingu, sprzedaży i prowadzenia biznesu. Musisz wiedzieć, co działa i co przyniesie upragnione rezultaty. A działa tak zwany marketing aktywny, czyli czynnie wychodzący do klienta (w odróżnieniu od pasywnego marketingu, kiedy to czekamy, aż klient przyjdzie do nas, bo niestety nie przyjdzie). Marketing aktywny to taki, który buduje relację i interakcję z klientem  np. warsztaty, wystąpienia publiczne. Jego celem jest pozyskanie klientów (tych z biletem kilkumiesięcznym).  Aktywne strategie marketingowe są napędem twojego biznesu. Twoja praktyka nie zapełni się bez aktywnego marketingu.
Z kolei pasywne strategie marketingowe są uzupełnieniem aktywnych strategii. Nie zastępują ich. To, co robisz (aktywnie) w kombinacji z marketingiem wizerunkowym zapewnia ci napływ klientów.*
 
Punkt trzeci jest tak naprawdę najtrudniejszy. Bo tak jak planowanie marketingu jest relatywnie łatwe (przy odpowiedniej wiedzy), to wykonanie go wcale łatwe nie jest. Szczególnie dla coachów, którzy po pierwsze pracują sami i nie mają nikogo do pilnowania ich zdyscyplinowania i rzetelności, a po drugie nie lubią marketingu. Jeżeli dotyczy to Ciebie, drogi coachu, trenerze, konsultancie, to musisz sobie z tym po prostu efektywnie poradzić. Pomyśl na przykład o stworzeniu lub dołączeniu do grupy wsparcia lub grupy typu mastermind, gdzie będziecie się nawzajem motywować do systematycznego podejmowania konkretnych działań. Co do drugiej trudności – nielubienia marketingu, cóż, po prostu go polub, ponieważ będzie on zawsze dużą częścią Twoich działań. Integralny marketing to nic innego jak budowanie relacji z klientem i wspieranie go w procesie decyzji, czy Twoje programy coachingowe są rzeczywiście najlepszym dla niego rozwiązaniem.

Aby Twój biznes coachingowy miał szansę istnienia i przynoszenia Ci upragnionych dochodów, trzy powyższe punkty muszą się zadziać. Więc nie czekaj na cud nieoczekiwanego napływu klientów "z polecenia" lub ze strony internetowej lub z Twoich inspirujących wpisów na Facebooku. Nie czaruj się też, że Twój sukces biznesowy zależy od zdobycia następnych kompetencji coachingowych. Zajmij się tym, co faktycznie pomoże Ci zrealizować swojej cele.

Życzę Ci powodzenia, wytrwałości i nieodpuszczania. Pamiętaj, klienci czekają. Dotrzyj do nich! A ja mam nadzieję, że będę mogła Ci w tym pomóc.
 






*Więcej na ten temat możesz przeczytać w obszernym bezpłatnym materiale „System marketingowy dla coachów”, który możesz pobrać na mojej stronie www.ProsperujJakoCoach.pl
.





Małgorzata Żukowska, Business Building Coach

Momentum Coaching

Strona Internetowa: www.ProsperujJakoCoach.pl








Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.