Zostaw nam swojego @ a będziemy Cię na bieżąco informować o nowych artykułach oraz ciekawych wydarzeniach ze Świata Coachingu.


Biznesowo

Coach może (i powinien umieć!) pracować z każdym na każdy temat

Od razu wytłumaczmy, dlaczego mówimy tutaj o nieporozumieniu numer 2. W poprzednim artykule na temat nieporozumień w coachingu rozmawialiśmy o złudnym przekonaniu, że ludzie powinni chcieć i szukać coachingu. Doszliśmy do wniosku, że ludzie raczej chcą rozwiązania swoich problemów, osiągnięcia swoich celów i konkretnych rezultatów wynikających z coachingu (przeczytaj artykuł na ten temat)

Teraz zajmiemy się drugim nieporozumieniem stojącym coachom na drodze do klientów, pełnej praktyki i zarobków z wykonywania swojego zawodu. Wielu z nas ma przekonanie, że może pracować z każdym typem klienta i nad każdym jego wyzwaniem życiowym lub biznesowym. Mało tego, panuje przeświadczenie, że jako coach powinniśmy umieć pracować z każdym i na każdy temat. Rzecz jasna mówimy tu o klientach, którzy kwalifikują się do pracy coachingowej, czyli ogólnie radzą sobie dobrze w życiu i nie potrzebują metod terapeutycznych.

To, że takie przekonania są szeroko rozpowszechnione wynika jasno z wielu rozmów z początkującymi coachami, którzy korzystają później z moich programów rozwoju biznesowego swojej praktyki. Ze szkół coachingowych wynoszą często przekonanie (i słuszne!), że coaching to cudowne narzędzie pracy i przeświadczenie, że mogą go użyć, by pomóc wszystkim we wszystkim (niesłuszne). Tak więc rozmawiam ze świeżo upieczonymi coachami, którzy chcą pracować z menedżerami wysokiego szczebla i pomóc im lepiej zarządzać firmą, sami żadnego doświadczenia ani w pracy korporacyjnej ani w zarządzaniu jakąkolwiek firmą nie mając. Słyszę od coachów, że planują pracować z właścicielami małych biznesów nad uzyskiwaniem lepszych zysków, choć sami nigdy nie prowadzili żadnego biznesu, o uzyskiwaniu z nich przychodów nie wspominając. Niektórzy pragną pracować z kobietami nad budowaniem świetnych relacji w ich małżeństwach, choć ich relacje (same o tym mówią!) leżą w przysłowiowych gruzach. Jaki obrazek nam się tutaj maluje? 

Czytaj więcej...
 

W świecie coachingu żyje i całkiem dobrze się miewa pewne ogromne nieporozumienie. Nieporozumienie na tyle poważne, że staje na drodze coachów w pozyskiwaniu klientów. Praktycznie można powiedzieć, że tkwi jak kołek pomiędzy coachami a ich potencjalnymi klientami. 

Co to za nieporozumienie? Takie, że ludzie chcą coachingu. 

Czytaj więcej...
 

     

 

 

 

 

 

 

 

Coaching jest w naszym kraju stosunkowo nową dziedziną, nie tak popularną i znaną jak psychologia czy psychoterapia. W związku z tym początkujący coachowie napotykają trudności w takim przedstawianiu siebie i oferowaniu swoich usług, by móc swobodnie funkcjonować na rynku. Często mają niewielu klientów i nie pobierają za swoje usługi wynagrodzenia. Co zrobić, żeby to się zmieniło?

Czytaj więcej...
 

Jak wygląda praca biur coworkingowych i wirtualnych w Polsce?

Na to pytanie szukaliśmy odpowiedzi w rozmowie z właścicielami biur coworkingowych: Pani Dorota Wójcik z lubelskiego Biura Wirtualnego SMART oraz Pan Piotr Boulangé właściciel warszawskiego biura coworkingowego Clock-Work. 

Czytaj więcej...
 

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.